Tänään tapahtui ehkä eräs yllättävimmistä käänteistä ikinä yrityksessämme, ainakin paikan työntekijöille. Onhan kaikissa paikoissa aina pientä muutosta ilmassa, niin meilläkin. Organisaatiorakenne on myllätty uusiksi ja sillä mennään heti uudenvuoden jälkeen. Mutta tänä sateisena maanantaiaamuna tullessani töihin, tapahtui jotakin. Pihassa oli nosturit ja työmiehet kiskomassa vanhoja valologoja irti seinästä. Tässä vaiheessa haluan huomauttaa, että Kehä1.sen puolella olevat logot ovat valtavia, peräti osa arkkitehtuuria. Niitä sitten revittiin täyttä päätä irti ja aulassa törmäsin kuuteen roll-upiin jossa kirkkaanväriset kirjaimet huusivat CHANGE IS HERE, PREPARE!! Todella huonosti valittu tuo viimeinen sana. Prepare mihin?? Koska kukaan ei nähnyt sitä tulevan, että kaiken tämän hässäkän ja lamanpelon yhteydessä vaihdetaan yrityksen nimi. Käsi sydämellä. Onhan se pieni asia tässä maailmankaikkeudessa. Mutta maanantaiaamuna tällainen vaan on liikaa. Yllätetään takavasemmalta. Menin huoneeseeni ja klikkasin koneen auki. Eihän täällä mikään toiminut. Mailiosoitteet olivat vaihtaneet muotoaan, serverit ajettu alas ja mitään infoa ei saanut mistään. Ainoa infomurunen piti etsiä Tietoviikon nettilehdestä sekä pöydällä olleesta kirjekuoresta, jossa oli kortti <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

WELCOME TO A BRAND NEW DAY. WELCOME TO A NEW BRAND!

 

Olin sanaton, luulin näkeväni unta. Halusin kuristaa paikan tiedottajan, jolla ilmiselvästi on valtavan hyvä huumorintaju. "Tehdään siitä niinku YLLÄTYS kaikille heti maanantaiaamusta. Että ei kerrota siitä kelleen, hähähäh!!" Pointsit siitä, tästä ei todellakaan tiennyt ketään. En edes minä vaikka kuulun isojen poikien kerhoon. Ja se joka vielä kerran siteeraa Obamaa tai liimaa Obaman kuvan CHANGE sanan yhteyteen saa potkut..