Saavutus tämäkin, olen todistettavasti ensimmäinen Kasarmikadun Postin asiakas, joka on tiskillä esittänyt sähköisen saapumisilmoituksen. Vastailin myyjien kysymyksiin leppoisasti ja miten tämä homma oikein on toiminut. Annoin heille lyhyen ja kaunistellun selonteon seuraavasta episodista:

 

Pakettini postitettiin matkaan Lontoosta 25.5. Luvattu toimitusaika EU.n sisällä on 8 päivää. Niinpä laskin, että heti kesäkuun alussa, peräti ensimmäinen päivä pakettini tulisi olla kourassani. Mutta eipä sitä kuulunutkaan. Perjantaista asti olin odotuksen vallassa, koska trackingin mukaan pakettini oli saapunut määränpäämaahan Suomeen. Mutta eipä kuulunutkaan. Joka päivä avasin oven ja katsoin lattialle, onko ilmoitus tullut. Aloin pohtia, olisiko sittenkin ollut parempi ohjata lähetys työpaikalleni? Aikaisemmat toimitukseni on automaattisesti toimitettu lähi-Siwaan, mutta aloin vahvasti epäillä lähettifirman vaihtuneen. Torstain sarastaessa olin jo täynnä epätoivoa. Viikon verran olin ihastellut nettisivuilta kenkiä, jotka olivat jo MELKEIN käsissäni. Vaan eipä näkynyt. Tiistaina olin lähestynyt sekä toimittajaa ja lähettiä sähköpostilla. Torstaina aloitin kunnon ajojahdin kun pakettia ei kuulunut. Ote mailista Parcelforce UK.lle;

”HOW YOU PEOPLE CAN TREAT ME LIKE THIS BY DELAYING MY PACKAGE for FOUR DAYS??? FOUR DAYS!!!!!!!!!!!!! ITS MY PACKAGE AND I WANT IT NOOOOOOOOOOOOOW”.

 

Sain vastauksen, että minun tulisi ottaa yhteyttä toiseen lähettifirmaan. He toimittivat pakettini vain Tanskaan asti ja heidän kumppaninsa siitä Suomeen. Nyt oli tarjolla puhelinnumero, ihme ja kumma. Niinpä lähes nyyhkyttäen soitin numeroon ja kysyin ”MISSON MUN PAKETTI??” Olivat yrittäneet toimittaa pariin otteeseen kuten trackingissa luki (vol. 4 koodi). NOTE for future! Tilaa aina työosoitteeseen, nämä tyypit toimittavat suoraan perille. Ja kas, nyt se makasi tuolla Kasarmikadun postissa. Päätin ponkaista paikalle heti töiden jälkeen ja tiesin että se lähetyslappu makaa eteisen lattialla, mutten viitsinyt mennä kodin kautta. Niinpä printtasin Postin sivuilta lapun, joka kuta kuinkin todisti mielestäni paketin kuuluvan minulle, silkkaa laiskuuttani.

 

Laiskuus kerrankin palkitaan. Olin henkilökunnan mielestä edistyksellinen, uusien palveuiden testaaja. Kiitos Itella, kiitos kaikki. Paketin sisältämät kengät ovat upeimmat IKINÄ ja asettelin ne paraatipaikalle ikkunalaudalle odottamaan käyttöä.

 

Loppu hyvin, kaikki hyvin.