Seppäläkin mainosti, että selätä harmaa hiirulaisesi. Tottahan tuo on, että perisuomalaiseen tapaan me vähättelemme mitä osaamme, omistamme ja miltä meistä tuntuu. No sitten tapaat sen, joka ei häpeä ja hän saa tuntemaan sinut aivan B-luokan kansalaiseksi. "Mä en oo mitään."

Valehteluun en missään tapauksessa kannusta. mutta ehdotan ns. upgreidausta termistössä ja asioiden kuvailussa kunnon kiinteistövälittäjän tyyliin. Parhaat puolet esiin ja kohti kesää!

<?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />

 

Suomi-Upgrade sanasto

 

Asunto: Totuus on se, että tämä Taka-Töölön helmi on ahdas, säilytystilaa ei ole, kylppärissä mahtuu nippa nappa kääntymään ja koko talohan on ihan pahvia. Mitä jos kokeilisit:

 

U: "Asuntoni on ehkä neliöiltään pieni, mutta hyvä pohjaratkaisu takaa toimivuuden ja onhan se näkymä ikkunasta ihan extraa. Auringonlasku valaisee koko kämpän ilta myöhään. Ja kylppäriin mahtuu myös pesukone! Puhumattakaan siitä, että Espalla on 10:ssä minuutissa ja kaikki ihan lähellä."

 

 

 

Auto: Totuus on, että tämä lotjake ei ole liikahtanut taaskaan pariin viikkoon pikkuvian takia, huippunopeus hakusessa ja motarilla saa oikeasti pelätä, että se Lada menee ohi. Ja bensaa syö miljoona litraa vuodessa.

 

U: "Joo, mä nyt ostin sen sellaiseksi kauppakassiksi. Onhan se edustussedaniksi luokiteltu tuolla Vehon naapurissa ja eihän näitä nyt niin montaa ole. Jotain pientä säätöä oli, mutta mattamusta ulvahtaa kun ramppi jää taakse ja ne kesäksi hankitut italialaiset alumiinivanteet tuo sellaista pientä nuorennusta siihen lookiin. Yllättävän vähän vie bensaa ollakseen ylimitoitettu 3,0 l bensakone."

 

 

 

Työ: Totuus on, että tähän sinut otettiin jostakin käsittämättömästä syystä, palkka on ihan surkea, työstä puhumattakaan eikä se firmakaan ihan helmi ole. Mutta hei, ketä kiinnostaa?

 

U: "Joo, oon viihtynyt hyvin talossa. Työ on sellaista keskitason managementia (tilaat kyniä), logistiikan hallinnointia (kirjeet postiin) ja IT-ongelmien ratkaisua (voi taas lisäillä my incident osastoon: miks tää ei vieläkään toimi vaikka mä oon vinkunut tätä jo viikon!!!!!!!!) Ja ennen kaikkea edut on kivat ja eteneminen helppoa talon sisällä." Herrahissi häämöttää..

 

 

Elämä: Tosiasiassa istut iltaisin kotona, kun kukaan ei vastaa puhelimeen eikä sinulla itsellä ole selkärankaa mihinkään myöskään lähteä. Televisio on päällä 5h illassa, vaikkei sieltä mitään edes tule. Viikonlopuksi ei kutsun kutsua mihinkään.

 

U: "Oon ottanut tämän viikon hieman easymmin, rentoutunut ja viettänyt sellaista kaivattua omaa aikaa. Joo, en mä lyönyt mitään suunnitelmia lukkoon viikonlopuksi. Mä inhoan sellaista suunnittelua, mieluummin pidän kalenterin auki kaikille mahtaville extempore jutuille. Hei tehtäiskö jotain lauantaina, vaikka piknikille?"

 

 

 

Kroppa: Elämäsi suurin ongelma on, mikset näytä huippumallilta niin-kuin-ne-kaikki-muutkin. Muutama kilo on extraa, naama voisi olla ehyempi ja tukka on jo haalistumaan päin. Ja sen siideripurkin kalorimäärä kauhistuttaa 4 päivää.

 

U: "Tässä vähän otettu kevyemmin tuon treenin kanssa ettei tule ylikuntoa. Kesäksi oon suunnitellut joitain uusia lajeja ohjelmaan. Ja oon innostunut nyt aasialaisesta keittiöstä ja sen mausteista, tiedätkö kuinka ihania kasviksista saa eri menetelmillä ja mausteilla? Kesällä mä juon vain valkoviiniä ja samppanjaa jos jotakin tekee lasillinen mieli. Katsoin just InStyle lehdestä miten radikaalit hiusvärit ja raidat on niin passéé ja nyt kuuluu olla luonnollinen kuten Molly Sims. Siks mäkin nautin mieluummin auringosta kesällä kun meen sen Immon luo raidoitukseen. Ja hei, kato kuinka kuumilta mun sääret näyttää näissä korkkareissa. Vähän sellaista Dolce & Gabbana a la Böntzei lookia hain. "

 

 

Nautitaan kesästä!

 

 

 

Tämän artikkelin innoitti

http://www.youtube.com/watch?v=4Bnr_5DuFpU

 

Beyonce feat Jay Z Upgrade You