Minulla on anger management- issueita. Todella. Tai ennemmin minulta puuttuu kyky sellaiseen ”älylliseen”pohdiskeluun SWOT-analyysin kera, varsinkin kun on kyse henkilökohtaisista asioista. Kestän tätä aikani ja yritän parhaani mutta lopulta yleensä pimahdan. Veikkaan kyllä, että tämä koskee kaikkia naisia. Ja ennen kaikkea kommunikointia miesten kanssa. Ja yhtä sydämeni totisesti vihaa ja se on paholaisen kommunikointiväline Messenger. Ohjelma perustuu instant messaging- ideaan jossa on ajatuksena nakuttaa näytölle mitä mieleen tulee ja painaa enteriä. Näin virtuaalinen keskustelu soljuu lähes reaaliajassa. Erona face to face keskusteluun tämä luo pohjan mahdolliselle väärinymmärrykselle sekä, aaaargh, mahdollisuuden tallentaa kaikki lauseet ja lainata niitä sitten puolusteluna toisin kuin livekeskustelua.

 

Otetaan esimerkki. Mainitsen eräälle läheiselleni siitä miten hän ennen kaikkea yrittää miellyttää muita oman itsensä kustannuksella, minä taas toimin toisin päin. Ensin pitää ajatella itseään omissa päätöksissä, sitten muita. Tämähän ei kuitenkaan sovellu kirjaimellisesti joka ikiseen tilanteeseen, tässä todellakin lukijan ”tuli käyttää tarkkanäköisyyttään”.  Keskustelun sitten kärjistyessä henkilökohtaiselle tasolle ja kysymykseen ”miksi te sanotte, että minä olen itsekäs” (ei siis kirjoittaja vaan keskustelutoveri), tuo oman itsensä miellyttäminen vedetään copy pastena näytölle ”mutta näinhän sä sanoit” ”eikö se pidäkään enää paikkaansa???”

 

Piste. Meni hermo. Kyllä, niin minä sanoin. Sinä lainasit sitä väärään kohtaan. Hanki elämä.